Vices vårhälsning

Hej alla glada medlemmar!

Våren är äntligen här och med den kommer en rad spännande händelser och festligheter att se fram emot.

I slutet av påskveckan har vi firat Handelshögskolan vid Åbo Akademis 95,5-årsjubileum. 95,5 år och ackrediteringen var verkligen en milstolpe att fira! Vi är stolta över att vara en del av denna anrika institution.

För att visa vår uppskattning och stolthet över vår alma mater har jag personligen införskaffat en snygg HHÅA-college från vår kära vän Merkantila Klubben.

morning, wood anemones, dewdrops-4284120.jpg

Förhoppningsvis kan våra medlemmar som inleder sina magisterstudier hitta Merkurs juniorprogram, och därmed få en ännu starkare anknytning till Handelshögskolan vid Åbo Akademi.

Men det är inte bara Handelshögskolan vid Åbo Akademi som firar en stor årsdag i år. Vår systerförening Turun Seudun Ekonomit firar också sitt 85-årsjubileum efter vappen. Detta är en annan viktig milstolpe att fira och vi ser fram emot att fira tillsammans med dem.

För alla golfälskare, och eventuellt blivande golfälskare, kan jag rekommendera green card-kursen i maj. Detta är ett perfekt tillfälle att nätverka och ha kul samtidigt.

Så, kära medlemmar, låt oss fira våren tillsammans i dessa händelsers tecken.

God och solig fortsättning på våren!

// Mathilda